martes, 27 de septiembre de 2011

ON ara NO era més que una nova manera de mirar...

Una tarda de portes tancades, de NO gegants que es mostraven com pedres al camí i creaven un paisatge de colors poc il·luminats.


I és que no s'havia enrecordat. NO havia estat capaç de parar més atenció, d'abaixar el seu ritme per tenir cura del seu propi temps. La pressa i la distracció sortien al pas per recordar allò que portava tants dies intentant no oblidar.


Mai una paraula tan poc plena de sentit l'havia omplert tant. EN RESERVA es podía llegir davant la pantalla de l'ordinador. En reserva significava que el començament de les classes de Ioga finalitzaven en aquesta paraula, en aquesta reserva no sabía de què.


I el fet de no saber-ho, de que la seva ment no trobés arguments lògics i raonats, l'havia portat a aquell plor escandalós. Unes ben boniques i formades llàgrimes s'apropaven als seus ulls per netejar tota la impotència, la ràbia i, fins i tot, la culpa.


Però ella no en tenía de culpa, s'animava. Al cap i a la fi, la situació era la que ja era. Podía canviar els colors del paisatge, podía fer que les pedres es tornessin més petites. Ella tenía la màgia, la solució a aquell sucedani de problema. Ella podía crear, podía donar la volta a la paraula perquè tenía la fòrmula a les seves mans. Ara el NO el convertiría en ON... cap a ON mirar?, cap a ON dirigir-se de nou?, cap a ON...?...


Cap a ON...? seguía pensant mentre una trucada de telèfon apareixía en forma d'una nova pedra, potser encara més feixuga de passar que l'anterior. S'anul·laven tots els tallers de Nia per manca de participació. La seva veu ballava ara al compàs d'aquell nou NO en procès cap a ON perquè ON ara NO era més que una nova manera de mirar... de vestir el color adequat a les pedres que existeixen al camí!

lunes, 19 de septiembre de 2011

...i S'expressiONAva...






... dibuixava amb els braçOs una O d'Ós pOlar, ben rOdOna i mOlt bufOna ... agafava els petOns que llençaven cOntents els Ocells pels cantOns... manegava el seu vOl des d'un llOc pOc vistÓs, que nO era el talÓ, que n'era el seu cOr...












miércoles, 7 de septiembre de 2011

Expressionar-ME

" Como un pintor prepara su tela, un alfarero la tierra, debemos preparar nuestro cuerpo antes de servirnos de él, antes de esperar resultados satisfactorios. Es el estado a priori del cuerpo el que determina la riqueza de la experiencia vivida. Una vez despierto, el cuerpo toma iniciativas, ya no se contenta con recibir, con padecer, con encajar. Al tomar conciencia de nuestro cuerpo, le concedemos una influencia sobre la vida."


El cuerpo tiene sus razones. Thérèse Bertherat


Passava per uns moments delicats. Moments d'una fragilitat inestable. El meu cos estava ansiós d'expressió. Tenia sed de moviment i així ho manifestava. Difícil fer-lo callar quan, desbordat d'entusiasme, ja havia creat una forma particular de moure'S. El meu cos posava en pràctica la seva nova teoria: l'Art d'Expressionar-SE!


I S'expressionava. Sí, S'expressionava en qualsevol moment. Sí, S'expressionava sense permisos, lliure i espontani. Només guiat per la seva intuïció, s'allargava per fer-se gran. Només acompanyat pels seus somnis, es deixava sentir ample. No més!


La gràcia posada a cada gest, per fer-lo únic i brillant, era la conseqüència i no el resultat perquè, en l'Art d'Expressionar-Se, el que comptava era deixar-se anar per gaudir. Res més!


I així m'ho anava experimentant el meu cos. I em cridava per jugar. I començaven. Els braços feien de llapis, creadors de figures extraordinàries, dibuixaven gargots infantils al cel i pintaven núvols de colors...



lunes, 5 de septiembre de 2011

Quiero aprender un cuento...

Quiero aprender un cuento...


TODO está en todo.
NADA, también.

Y... qué más?

... en mi oscuridad también está mi luz.
... en mis sueños también me muestro despierta.
... en mis lágrimas también se refugia mi alegría.

Y... qué más?

TODO está en todo.
NADA, también.

... en mi incertidumbre también se esconde mi seguridad.
... en mi soledad también me siento acompañada.
... en mi agitación también encuentro mi calma.

Y... qué más?

... en mi debilidad también está mi fuerza.
... en mi miedo también se alberga mi coraje.
... en mi mentira también está mi verdad.

TODO está en todo.
NADA, también.

... en mi vergüenza también soy espontánea.
... en mi silencio también se guardan mis palabras.
... en mi desilusión también anida mi esperanza.


Y... qué más?

TODO está en todo.

...

sábado, 3 de septiembre de 2011

...tirar la basura!




Vivía en una casa, en un lugar que apenas conocía. Un espacio tan sagrado que hasta daba miedo explorarlo. Era su propio cuerpo, aquel hogar que la acompañaba desde mucho antes de salir a conocer el mundo.




Su casa, su hogar, su propio cuerpo le estaba pidiendo responsabilidades. No se había portado bien con él y ella, en este momento, era ya capaz de aceptar que no lo había tratado como se merecía. Se reconocía viviendo en una absurda tendencia a pensar que las casas de los demás son siempre más y mejor. Y con esa fantasía simplemente había conseguido olvidar saber donde vivía en realidad.


Y ahora estaba en sus manos. Tenía ganas de cuidarlo, de ser con él caprichosa y egoísta, de deshacerse completamente en mimos y caricias. De respetarlo. De aceptarlo. De amarlo. De querer, sin más, a esa estructura amiga que la había estado protegiendo y cuidando siempre. Quería vivir bien en su acogedora casa!


Para conseguirlo debía limpiarla, ponerla bien bonita, decorarla con esmero, dedicación y paciencia. Debía limpiar toda aquella toxicidad que se había instalado durante tanto tiempo sin ser tan siquiera previamente invitada. Era necesario. Era urgente para que no siguiera oliendo mal... debía bajar a tirar la basura!


viernes, 2 de septiembre de 2011